Moreld is a leading industrial multi-disciplinary engineering group offering services across offshore energy and marine industries.
Moreld Apply is a part of the Moreld Group and is a leading multi-discipline engineering company, specializing in contracts across all project phases - from concept development and studies to completion and commissioning.
Our head office is in Stavanger, with additional offices in Bergen, Hammerfest and Notodden. Our subsidiary in Poland (Krakow and Katowice) is providing support on projects within multi-discipline engineering.
Moreld Apply was established in 1979 as an engineering design contractor for the oil and gas industry. Since then, the company has progressed to become a supplier of complete turnkey projects for maintenance, modifications and operations support contracts for onshore and offshore facilities.
Moreld Apply has currently around 1700 people employed.
Som Application Manager spiller du en viktig rolle i å forme selskapets fremtid. Dine forslag til system- og forretningsforbedringer blir høyt verdsatt, og du blir en nøkkelperson i å effektivisere selskapet og verktøykassen vår fremover. Du har også ansvar for lisenskontroll og kostnader, og for å følge opp arbeidet til IT-driftspartneren for å sikre at applikasjoner blir oppgradert, testet og fungerer som de skal.
Det er ønskelig at du har en god økonomisk forståelse og evne til å vurdere applikasjoners budsjett, kostnadseffektivitet, risiko og investeringer. Kunnskap om energibransjen og verktøyene som er i bruk der er viktig for denne rollen, da det gir deg bedre forståelse av selskapets og kundens behov.
Lokalisering på vårt kontor i Stavanger eller Bergen.
Hva kan vi tilby?
En mulighet til å påvirke innføring av moderne plattformer og forme vår policy rundt drift og optimalisering av applikasjoner. Rollen er ny og du kan derfor være med å forme innholdet
I Moreld Apply er vi aktivt forpliktet til å skape et positivt arbeidsmiljø og trivsel. Vi er inkluderende og har en mangfoldig blanding av nasjonaliteter blant oss.
Føler du at noe mangler? Ikke noe problem, vi er åpne for forslag og forbedringer, alt fra hvordan vi håndterer faglige utfordringer til menyen i kantinen. Du vil trives hos oss hvis du er sjenerøs og har en samarbeidsvillig personlighet.
Vi har en aktiv sosialklubb, for eksempel har vi firmaleiligheter, gratis parkering, et band, en jaktklubb, en golfklubb, en årlig skitur til Hovden, motorsykkelturer og mer. Hvis du savner noe, kan du gjerne foreslå det og til og med starte det selv! I tillegg til et godt arbeidsmiljø har vi konkurransedyktig lønn og pensjon. Vi har også hjemmekontorordning.
Formålet med stillingen
Du har ansvar for lisenskontroll og kostnader, og for å følge opp arbeidet til IT-driftspartneren for å sikre at applikasjoner blir oppgradert, testet og fungerer som de skal.
Utvalgte oppgaver og ansvar
Foretrukne kvalifikasjoner
Personlige egenskaper