Selger
Søknadsfrist: 25-02-2024

Onix AS er et norsk programvareselskap som utvikler og leverer den uavhengige nettportalen Onix Work, brukt over hele verden for å håndtere løfteutstyr og andre typer arbeidsutstyr. Vår løsning hjelper bedrifter med å holde oversikt over status, dokumenter, inspeksjoner og vedlikehold som er juridisk påkrevd. Vi digitaliserer arbeidsprosesser for leverandører, inspektører og brukere av arbeidsutstyr, hvor de kan samarbeide og dele data om løfteutstyret. Onix er den ledende leverandøren av digitalisert dokumentasjon for løfteutstyr i Norge og har flere store kunder i Europa og andre kontinenter. Siden vår start i 1996 har vi alltid jobbet for å utvikle programvare som begeistrer og øker effektiviteten for våre kunder.

Vil du være med å hjelpe enda flere kunder til å bli mer effektive? Har du erfaring med salg? Kan du påvirke beslutningstakere med klar og tillitsskapende kommunikasjon? Kanskje har du ledet andre selgere, men har lyst å skape resultater selv?

Viking Venture investerer nå 80 millioner kroner i Onix. Dette markerer en milepæl i vår vekst og ekspansjon, og vi er beæret over å bli anerkjent som en leder innen programvareteknologi for løfteutstyr! Med denne anerkjennelsen vil vi fortsette vår forpliktelse til å utvikle markedsledende programvare som bidrar til å forhindre ulykker og opprettholde juridiske krav.

Vi i Onix er et team som preges av høy faglig kompetanse, humor, latter og vi har "stor takhøyde". Vi holder til i lyse og moderne lokaler i Stavanger. Som nyansatt blir du møtt av hyggelige folk som ønsker å feire hverandres og selskapets fremgang og suksess.

Med et markedsledende produkt som treffer kundene svært godt, ser vi nå etter deg som vil være med et selskap som er i ferd å rigge seg for vekst. Har du lyst til å ta eierskap til selskapets ambisjoner om å vokse nasjonalt og internasjonalt?

Vi ser etter deg som er kreativ, utholdende og trives med å jobbe i en sunn konkurransepreget kultur. Det er viktig at du er selvstendig og strukturert i din arbeidsmetodikk og ønsker å levere gode resultater som selvfølgelig blir godt belønnet. Vi har fast lønn med meget gode provisjonsordninger på toppen av den faste lønnen.

I rollen som Selger vil du jobbe selvstendig med å fylle egen kalender, i tillegg vil våre møtebookere bistå deg i dette arbeidet. Du må ha solid erfaring med salgsprosesser, og være god til å planlegge og styre alle salgsaktiviteter fra det å skape interesse frem til signering av avtale. Vi jobber effektivt da vi gjennomfører alle møter via telefon og Teams.

Formål med stillingen
Selskapet har et stort potensial i markedet og denne rollen skal finne nye kunder, øke nysalget og kundeporteføljen.

Arbeidsoppgaver

  • Nysalg
  • Følge opp kundeprosesser og utestående tilbud
  • Møtebooking
  • Planlegge og utarbeide salgsmål og strategier som legger grunnlag for markedsvekst
  • Representere selskapet på messer og arrangementer for å promotere våre produkter og bygge nettverk

Ønskede kvalifikasjoner

  • Minimum 5 års erfaring med operativt og oppsøkende salg, fortrinnsvis B2B-salg
  • Erfaring med løsnings- eller tjenestesalg innen SaaS eller tilsvarende er en fordel
  • God muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne på både norsk og engelsk


Søk på stillingen
Kontakt oss for mer informasjon

Atle Svardal

Partner / Senior rådgiver

Torild Izzard Aukland

Partner / Avdelingsleder